Kläderna gör mannen

Mode är inte viktigt, men mode är kul! Fast mode är egentligen fel ord, stil skulle jag hellre vilja kalla det. En modeintresserad person behöver inte ha någon stil och en person med bra stil behöver inte vara modern. Så mode är kanske inte så kul, men en personlig och snygg stil är inspirerande och kul.

Framförallt så faschineras jag av stiliga män som kan det där med kläder. Inte för att det är mer ovanligt med män som klär sig snyggt, utan för att deras stil på något sätt är enklare att få sådär oklanderligt snygg. En välsittande kostym är alltid ett säkert kort. Självklart tillsammans med snygga skor, en skräddad skjorta och gärna någon snygg accessoar som en klocka, manchettknappar eller en halsduk i siden eller ull. Den välklädda dressade stilen är det snyggaste som finns enligt mig, men det förutsätter att det är välsydda, välsittande och väl genomtänkta kläder. En oformlig kostym från Dressmann med tillhörande HM-skjorta gör ingen glad.

Rent generellt känns faktiskt herrkläder mer välgjorda och genomtänkta än kläder för kvinnor. Enkla, snygga detaljer och fina material.

Många säger att det inte är kläderna som gör mannen, och de har väl på sätt och vis rätt. Men en kille med snygga kläder och en genomtänkt personlig stil får i alla fall mer uppmärksamhet än vad motsatsen får, åtminstone av mig. Jag är så ytlig att en snygg outfit kan göra mig både hänförd och intresserad.




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0