Mycket snack om män just nu

Jag sa att den här bloggen inte ska handla om vad jag ätit till middag, men redan nu gör jag ett undantag. Lita aldrig på vad jag säger med andra ord...

Har varit på en helt fantastiskt trevlig middag hos en bekant från Kroatien! Fick den väldigt exotiska rätten älgköttsoppa ned nybakt bröd, mackor med ajvar och massor av fikabröd och kaffe. Hon gillar att bjuda på mat och allt var riktigt gott.

Dessutom fick jag se bilder på min framtida man. Det är redan fixat och klart! Han är kroat, ett år äldre än mig, är snickare och målare och kan dessutom baka bröd. Ett kap kanske man kan säga? Nästa sommar kommer han hit. Han vet inte om att han är min blivande man, men det löser vi då försäkrade hon mig. Ska jag slå till tycker ni? Det kanske inte vore så dumt ändå? Har till och med fått se massor av bilder på honom. Klädstilen var kanske inte den bästa, men det löser sig. Och bra hår, det har han! Nä, skämt å sido. Jag vill nog träffa honom innan jag bestämmer mig.

Jag och en kollega pratade förövrigt om vad man prioriterade när man var yngre och vad man prioriterar nu när det kommer till män. Intellektet var ingenting jag direkt brydde mig om förr, men nu är det kanske det viktigaste av allt. Det finns nästan inget mer osexigt än en blåst kille! Ju fler smarta och framgångsrika människor jag omger mig med, desto viktigare känns det med en smart och driven kille. Om han sedan är en driven politiker som kan allt om nationalekonomi eller en allmänbildad kroatisk snickare som älskar sitt jobb spelar ingen större roll. 

Med andra ord; jag är öppen för förslag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0